ALMA

"Alma" är spanska och betyder "själ". Tanken är att jag här ska skriva om det mesta och allt. Främst vill jag nog skriva om kultur; framförallt litteratur. "Alma" is spanish for "soul". Hopefully, I´ll be writing about everything. But mostly, it will be about culture, and then mostly literature.

lördag, september 10, 2005

Drottningen


Igår kom vi på vad det är hon gör. Drottning Silvia, alltså... Jag menar det där med plastikoperationer och så; att det nog inte bara är så att hon opererar sig på grund av sin plikt att vara en bra förebild för unga kvinnor. Givetvis måste det också vara så att hon opererar sig för att gynna de plastikkirurger som finns, så att de sedan har råd att finnas kvar för att hjälpa folk som är grovt brännskadade eller har förlorat ett bröst i cancer eller så... Jättesmart är det. Hur smart som helst. Så nu tycker jag att vi alla ska skicka ett tackbrev till vår älskade drottning (det läste jag en insändare i tidningen som sa att hon var), om att ifall vi nu skulle bli brännskadade eller vad det nu kan vara.

1 Comments:

At 10/9/05 17:02, Anonymous Anonym said...

Mel: Do I laugh or cry at this...? Brilliant!

 

Skicka en kommentar

<< Home